שיפוץ בניין בהרצליה

עיריית הרצליה עושה מאמצים רבים לשפר את פני חזות העיר ובין היתר היא גם מאשרת בהיקפים גבוהים פרויקטים מהסוג של תמ"א 38. במאמר הבא נסביר מה מאפיין פרויקטים כאלה בהרצליה ומדוע הם זוכים להצלחה כאלטרנטיבה לשיפוץ רגיל

הרצליה היא ללא ספק אחת הערים המעניינות בארץ. על אף המיקום הגיאוגרפי שלה באזור השרון, הרצליה גם שוכנת במרחק נסיעה קצר מתל אביב. בפועל, הרצליה נמצאת בין גוש דן והמרכז לבין ערי השרון ולכן היא גם מועדפת על משפחות צעירות, סטודנטים וכמובן בעלי עסקים. בין היתר, את תנופת הפיתוח של הרצליה ניתן לייחס למאמצי הבנייה וההתחדשות.
התחדשות עירונית למשל היא כיום חלק בלתי נפרד מהנוף של הרצליה. את ההתחדשות העירונית ניתן לראות גם בפרויקטים מהסוג של תמ"א 38 בהרצליה וגם בפינוי בינוי. מבחינת התושבים, התחדשות עירונית כרוכה בפגיעה זמנית באיכות החיים אך יש לה תועלת רבה בטווח הבינוני והארוך. מנגד, בעיריית הרצליה מאמינים ככל הנראה ביתרונות של תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה כאלטרנטיבה לשיפוץ.

ההבדל בין שיפוץ לבין תמ"א 38 בהרצליה


הנה למשל כמה סיבות שיכולות להסביר את ההצלחה של פרויקטים עבור תמ"א 38 ואת ההבדלים ביניהם לבין שיפוץ רגיל:
א. התמקדות בעמידות מפני רעידות אדמה - תמ"א 38  מתמקדת מטבע הדברים בעמידות מפני רעידות אדמה. היות והרצליה שוכנת על הקו של חוף הים התיכון, היא נמצאת בסיכון מוגבר בהשוואה לערים אחרות במרכז ובשרון. מבחינת תושבי הרצליה והרשויות המקומיות, הפתרון הכי טוב שעל הפרק הוא לשפץ את הבניינים הקיימים אך לעשות זאת באופן שיבטיח עמידות בפני רעידות אדמה. לשם השוואה, בשיפוץ רגיל מתמקדים בהיבט הדקורטיבי בלבד.
ב. היתרי בניה – עיריית הרצליה מעודדת כאמור פרויקטים של התחדשות עירונית ולכן מעניקה היתרי בניה אקסקלוסיביים עבור תמ"א 38. ההיתרים שמקבלים קבלנים, יזמים ומשקיעים עבור תמ"א 38 בהרצליה מעודדים אותם להמשיך להשקיע וכך נוצר אינטרס משותף בין המעורבים. מטבע הדברים, היתרי הבניה של שיפוצים מוגבלים יותר ולוקח זמן לקבל אותם מצד הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.
ג. השבחת הנכס – בעלי דירות בבניין שעובר תמ"א 38 בהרצליה יכולים להבטיח לעצמם עליה משמעותית בערך הנכס. פרויקטים מהסוג של התחדשות עירונית משביחים את ערך הנכס והופכים אותו לאטרקטיבי גם בהשוואה לדירות דומות בתל אביב, ברעננה או בכפר סבא. מבחינת תושבי הרצליה והסביבה, פרויקטים מהסוג של תמ"א 38 הם פתרון עדיף על שיפוץ כללי ולכן הם מעדיפים לבצע אותם.

מה נדרש על מנת לבצע תמ"א 38 בהרצליה?


על מנת לבצע פרויקט התחדשות עירונית בהרצליה או בכל עיר אחרת בארץ צריך לקבל את אישור הרשות המקומית. עוד לפני כן, יזמים יוצרים קשר עם בעלי בניינים רלוונטיים בהרצליה וחושפים אותם לאפשרות הזו. באותה הזדמנות יכולים בעלי הדירות לברר מול היזמים מה המשמעות של תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה, מה הצפי להתחלה ולסיום של הפרויקט ומה אפשר לעשות על מנת להפיק ממנו ערך מוסף.
בשלבים המתקדמים של הפרויקט מתבצעת הבניה ויש גם התאמות מיוחדות שמאפשרות לדיירים להמשיך לגור בנכסים שלהם. מנגד, בפרויקטים של פינוי בינוי למשל זה בלתי אפשרי כי הבניין המקורי נהרס לחלוטין ובמקומו בונים בניין חדש.

לסיכום, שיפוץ בניין בהרצליה במסגרת תכנית המתאר הארצית לחיזור מבנים קיימים בפני רעידות אדמה מוכיח את עצמו. הוא מעניק יתרונות לכל המעורבים, ועוד היד נטויה.






Comments

Popular posts from this blog

שמאות מקרקעין ופרויקט תמ"א 38