דירות תמ"א 38 למכירה


מדינת ישראל היא מדינה שיש בה לא מעט סכנות. על חלקן יש לנו שליטה ועל חלקן לא, והסכנה העיקרית עליה אין לנו שליטה היא הסכנה לרעידת אדמה. זו כבר מזמן לא שאלה של האם תהיה רעידת אדמה גדולה בישראל אלא שאלה של מתי, זה לפחות מה שהמומחים טוענים, ולנו נשאר רק להתכונן כראוי לרעידת אדמה כזו ואחת הדרכים להתכונן היא על ידי חיזוק מבנים חלשים. למה צריך לחזק? כי ישנם מבנים שנבנו בתקן ישן, תקן שהעמידות שלו לא מספיקה לרעידת אדמה בהתאם להערכות. זו הסיבה שיצאה אל הדרך תוכנית תמ"א 38 ואם אתם מחפשים דירות תמ"א 38 למכירה בשביל לקנות אותן, יכול להיות שתעשו את עסקת חייכם.

מהי תוכנית תמ"א 38?


תמ"א 38 היא תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים שנבנו לפני התקן הנוכחי שמחייב מינואר 1980. כשישבו וחשבו איך ניתן יהיה לחזק את המבנים שנבנו לפני שהתקן הזה נקבע הבינו שהעלויות יהיו עצומות. התוכנית באה לדרבן יזמים וקבלנים שייקחו על עצמם חיזוק של מבנים כאלו ובתמורה הם יקבלו זכויות בנייה באותם מבנים, יוכלו לבנות והרווח שלהם יהיה ממכירת הדירות שייבנו. ומה עם הדיירים שגרים בבניין? גם הדיירים לא יוצאים מקופחים והם מקבלים מתנות שמעלות את ערך הדירה שלהם בצורה דרמטית. בגלל זה דירות תמ"א 38 למכירה הן דירות שכדאי לקנות לפני שהן מתחילות את הליך החיזוק.

התמריצים שהדיירים עשויים לקבל


המדינה אם כן רוצה מצד אחד להוריד מעצמה את מימון חיזוק המבנים הללו ומצד שני לתמרץ את הקבלנים והיזמים לקחת על עצמם פרויקטים כאלו, אך כפי שציינו גם הדיירים לא נשארים מקופחים וגם אותם צריך לשכנע באמצעות הטבות. יש הטבות ותמריצים שונים שהדיירים יכולים לקבל במסגרת התמ"א – זו יכולה להיות הרחבה של יחידות הדיוק הקיימות (עד 25 מ"ר ברוטו לדירה) כשהתוספת חייבת לכלול ממ"ד, זו יכולה להיות יצירת חנייה לדיירי הבניין, התקנת מעלית, הוספת אינטרקום וכדומה. מי שמאשר את הפעולות הבאות היא רק הוועדה לתכנון מקומי שאמורה לשמור על חזות המרחב ובהתאם היא מאשרת פעולות שונות.

תמ"א 38

קניית דירה שמיועדת לתמ"א 38


אז למה דירות תמ"א 38 למכירה הן דירות שכדאי למצוא? כי הערך העתידי שלהם עומד לעלות בצורה משמעותית. מחירי הנדל"ן בישראל גם ככה עולים כל הזמן, ואין כמעט אזור בו רכישת דירה לא תהיה עסקה טובה, אך דירה שעתידה לעבור חיזוק מבנה במסגרת תמ"א 38 היא דירה שהערך שלה יעלה בקרוב, מיד אחרי ההרחבה שלה או התוספת שתהיה בבניין בדמות מעלית וכדומה.
אז אם אתם מחפשים דירה לקנייה, כדאי שתחשבו גם בכיוון הזה. דירות מעין אלו עשויות לעלות בשווי שלהן בעשרות אחוזים בתוך זמן קצר יחסית.

Comments

Popular posts from this blog

שמאות מקרקעין ופרויקט תמ"א 38